واکنش وزارت خارجه به شایعات درباره سفر نفت‌کش ایرانی به مقصد کره شمالی مقصد نفت‌کش سانچی کره جنوبی بود

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگویی ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده‌های جان باختگان نفت‌کش سانچی درباره برخی شایعات مطرح‌شده مبنی بر اینکه نفت‌کش مزبور به مقصد کره شمالی و نه کره جنوبی در حال حرکت بوده، بیان کرد: همان‌گونه که از ابتدا پس از وقوع این حادثه تلخ بارها بیان شد، مقصد نفت‌کش مزبور کره جنوبی بوده و هرگونه شایعه و اخباری که غیر از این در فضای مجازی مطرح می‌شود، کاملاً کذب، مردود، غلط و ناصحیح است.
وی همچنین عنوان کرد که تلاش‌ها برای یافتن بقایای اجساد قربانیان در حال انجام است و سفارت ایران در پکن و سرکنسولگری جمهوری اسلامی در شانگهای و همچنین ستاد تشکیل شده در وزارت خارجه کشورمان کماکان به وظایف خود در این زمینه با تمام توان ادامه می‌دهند. قاسمی در عین حال بیان کرد: با توجه به یافتن جعبه سیاه و بازخوانی آن که احتمالا می‌تواند سرنخ‌هایی را درباره چگونگی حادثه روشن کند، منتظر نظر کارشناسی دستگاه‌های فنی خواهیم ماند.
هیچ‌گونه کوتاهی توسط وزارت خارجه صورت نگرفته است
به گزارش فارس، قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد که وزارت خارجه از ابتدای این حادثه با تشکیل ستاد در مرکز و ارتباط مستمر روزانه بین تهران، پکن و شانگهای کار را دنبال کرده و به بهترین شکلی که می‌توانسته این پیگیری‌ها را انجام داده و هیچ‌گونه کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته است. اگرچه متاسفیم جان انسان‌های بی‌گناه و هموطنان ما در این حادثه از دست رفت، ولی ما قدردان همکاری‌های خوب نمایندگی‌های خود در شانگهای و پکن و ستاد مربوطه در وزارت خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط کشور هستیم.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچینن عنوان کرد: دولت چین هم از ابتدای این قضیه و بعد از برقراری تماس‌های ما، اقدام به تشکیل ستاد بحران کرد و همکاری بسیار خوبی را با ما داشت، ولی نوع حادثه و میزان حرارت و ارتفاع آتش و مجموعه حجم میعانات به قدری بود که امکان هرگونه دسترسی و نزدیک شدن به نفت‌کش را غیرممکن می‌کرد. قاسمی گفت: ما از امکانات و کانال‌های موجود در این زمینه استفاده کرده و از ابتدای این حادثه با دولت ژاپن، کره جنوبی و سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) که در لندن مستقر است، در تماس بودیم.
سخنگوی وزارت خارجه در توضیح بیشتر عنوان کرد: براساس توافقات و مذاکرات صورت‌گرفته با چین و ژاپن قرار بود که صبح یکشنبه عملیات مشترکی توسط گروه‌های امداد و نجات سه کشور (ایران، چین و ژاپن) انجام شود و بر همین اساس از روز شنبه گروه امداد و نجات سه کشور در محل حضور داشتند و بررسی‌های لازم صورت گرفت که این عملیات با حضور گروه‌های امداد و نجات سه کشور و با تجهیزات ژاپن صورت گیرد که به دلیل افزایش دما و انفجاری‌هایی که صورت گرفت، کشتی غرق شد و عملاً این عملیات انجام نشد.
گفتنی است، کیم سئونگ‌ هو سفیر کره جنوبی در تهران نیز تایید کرد که مقصد نفت‌کش سانچی کره جنوبی بوده است نه کشور دیگری.
سایر اخبار این روزنامه
اسحاق جهانگیری: راهکار مقابله با ترامپ وحدت و راه اندازی گفت‌وگوی ملی است «ابتکار» از دلایل مواضع انتقادی حسن روحانی گزارش می دهد رئیس جمهوری مسئول یا منتقد؟ ریاست کمیته ملی المپیک، شغل جدید ابوالمشاغل جدید! صالحی امیری بدون رقیب رئیس شد علیرضا صدقی آن‌چه بر تهران گذشت «ابتکار» از دلایل ناچیز بودن سود واریزی سهام عدالت گزارش می دهد درباره آن 26600 تومان! درگیری مرزی میان هند و پاکستان 7 کشته و چندین زخمی برجای گذاشت جرقه های تکرار بحران میان هسته ای های شبه قاره برقراری بیمه 500 هزار نفر فعالان صنایع دستی به کجا رسید؟ بیمه صنایع دستی در پیچ و خم بوروکراسی واکنش وزارت خارجه به شایعات درباره سفر نفت‌کش ایرانی به مقصد کره شمالی مقصد نفت‌کش سانچی کره جنوبی بود به بهانه ٢۶ دی ماه، دلایل منتهی به خروج محمدرضا شاه از ایران بررسی شد روزی که «شاه رفت» «ابتکار» از تاثیر کمبود نزولات جوی بر روح و روان مردم گزارش می‌دهد اشک باران و اندوه برف بر چهره ایرانی ها عقب‌ماندگی تاریخی